Congress Program
Detailed event schedule
Date/Time | Title of Activity | Nature of Activity | Speakers |
---|---|---|---|
September 4, 2024 – Wednesday | |||
09/04/2024 at 6:00 pm | Registration | Participant registration | |
09/04/2024 at 7:00 pm | Opening - Location: OAB-MG Auditorium: Albita Street, 250, Cruzeiro, Belo Horizonte/MG | Opening ceremony of the VI Latin American Social Marketing Congress Special participation: General Coordination of the IV Latin American Social Marketing Congress: Prof. Dr. Emerson W. Mainardes & Prof. Dr. Roberto Miranda Pimentel Fully IAPNM Representative: Prof. Dr. Helena Alves CEO of Fucape Business School: Prof. Dr. Valcemiro Nossa President of the Ordem dos Advogados do Brasil – MG Section: Dr. Sérgio Leonardo Director of the UFMG School of Nursing: Prof. Dr. Sônia Soares President of the Minas Gerais Administrators Union: Adm. Maurício Pereira de Jesus CEO of Ecosmetics: Mr. Edson Borgo CEO of NBS: Mr. Thiago Basseti District Delegate of the International Association of Peace Ambassadors in Minas Gerais: Mr. João Paulo de Oliveira. |
Roberto Miranda Pimentel Fully & Emerson Wagner Mainardes |
09/04/2024 at 7:30 pm | Opening lecture | Lecture entitled "Social Networks and Social Marketing: Breaking Paradigms in the Fight against Organized Crime in Latin America" |
Luis Camilo Ortigueira-Sánchez (Peru) |
09/04/2024 at 9:00 pm | Welcome cocktail | Reception for participants | |
September 5, 2024 – Thursday - Location: Alfredo Balena Avenue, 190, School of Nursing, Santa Efigênia, Belo Horizonte/MG | |||
09/05/2024 at 08:30 am | Article sessions |
Auditorium 1: Theme: SustainabilityModerator: Lara Sepulcri MKTS-2R: INTELIGÊNCIA ARTIFICIAL E SUSTENTABILIDADE AMBIENTALAuthors: Marina Dantas de Figueiredo, Evanginaldo Silva Saldanha, Renata Farias Fernandes & Neemias Muniz de Souza MKTS-35R: ANÁLISIS DE LA NORMATIVA DE LA UNIÓN EUROPEA SOBRE LA COMERCIALIZACIÓN DE PRODUCTOS RESPONSABLES Y SOSTENIBLESAuthors: María Purificación García Miguélez & José Luis Vázquez Burguete MKTS-42A: MAIS DO QUE CRIATIVOS! A RELAÇÃO ENTRE NEGÓCIOS DE COSMÉTICA NATURAL ARTESANAL E A ECONOMIA VERDEAuthors: Francisco Edson Rodrigues da Silva, Augusto Cézar de Aquino Cabral, Sandra Maria dos Santos, Thiago do Amaral Ferreira & Rossana de Assis Pinheiro MKTS-49R: ESTRATEGIA INTEGRAL PARA LA PRESERVACIÓN SOSTENIBLE DEL PATRIMONIO CULTURAL Y AMBIENTAL DEL MONUMENTO ARQUEOLÓGICO DE PUNKURÍ-NEPEÑAAuthors: Angel Javier Mucha Paitan & Edy Lorena Burbano Vallejo Auditorium 2: Theme: Public ManagementModerator: Lucilaine Pascuci MKTS-3A: O NÃO-LUGAR E OS SERVIÇOS PÚBLICOS: ENSAIO SOBRE USO DE MEIOS DIGITAIS E INTELIGÊNCIA ARTIFICIAL E O IMPACTO NA IDENTIDADE INSTITUCIONAL E O RISCO DEMOCRÁTICOAuthor: Lílian Linhares de Carvalho MKTS-38A: O CUMPRIMENTO DA LEI DE RESPONSABILIDADE FISCAL DURANTE O PLEITO DE REELEIÇÃO DOS GOVERNADORES NO BRASILAuthors: Gabriel Atahyde Mares Guia, Douglas Roriz Caliman & Miriam Aparecida Ignácio de Almeida MKTS-43R: FATORES MOTIVACIONAIS PARA VOLUNTARIADO ESCOLAR EM ESCOLAS PÚBLICAS DE ENSINO FUNDAMENTAL E MÉDIO BRASILEIRASAuthor: Leonardo Faccini Bringer |
|
09/05/2024 at 10:00 am | Coffee-break | Interval between article presentation sessions | |
09/05/2024 at 10:30 am | Article sessions |
Auditorium 1: Theme: Social ValueModerator: Carliene do Vale MKTS-4R: OS EFEITOS DA ORIENTAÇÃO ESTRATÉGICA PARA O VALOR NA PRIVACIDADE DE DADOS PESSOAIS, NO VALOR EM USO E NA REPUTAÇÃO ORGANIZACIONALAuthors: Amilson de Araujo Durans & Emerson Wagner Mainardes MKTS-26R: ORIENTAÇÃO ESTRATÉGICA DAS ORGANIZAÇÕES SOCIAIS PARA PROPOSIÇÃO DE VALOR PARA OS STAKEHOLDERSAuthors: Carliene do Vale, Emerson Wagner Mainardes & Gustavo Pereira da Costa MKTS-32A: RECOMENDAÇÃO DE AÇÕES PARA ELIMINAR AS BARREIRAS PARA IMPLEMENTAÇÃO DAS POLÍTICAS DE DIVERSIDADE, EQUIDADE E INCLUSÃO NOS AMBIENTES DE TRABALHOAuthors: Jamiu Nogueira Antunes de Souza & Edvan Soares de Oliveira Auditorium 2: Theme: Social MarketingModerator: Cassia Veiga MKTS-7R: PLANEJAMENTO DE MARKETING SOCIAL INTEGRADO CONTRA O SARAMPO: ESTRATÉGIAS DE COMUNICAÇÃO PARA ESTIMULAR A ADESÃO À SEGUNDA DOSEAuthor: Carolina Aguiar da Silva MKTS-13A: ANÁLISE DAS CAMPANHAS DE MARKETING SOCIAL EM PROL DA GUARDA RESPONSÁVEL E ADOÇÃO DE ANIMAIS DE ESTIMAÇÃO: ESTUDO EM BELO HORIZONTE E REGIÃO METROPOLITANAAuthors: Wellington Cunha, Caissa Veloso e Sousa & Jersone Tasso Moreira Silva MKTS-14A: ANÁLISE DA PERCEPÇÃO DE CONDUTORES HABILITADOS ACERCA DAS AÇÕES DE MARKETING SOCIAL PARA UM TRÂNSITO SEGURO: UM ESTUDO NO ESTADO DE MINAS GERAISAuthors: Luciano Isaac, Caissa Veloso e Sousa & Cynthia Rúbia Braga Gontijo MKTS-40R: MARKETING SOCIAL NO BRASILAuthors: Narayane Aparecida Ramos da Silva, Cássia Rita Pereira da Veiga, Wanessa Debôrtoli de Miranda & Claudimar Pereira da Veiga |
|
09/05/2024 at 12:00 pm | Lunch | Lunch break | |
09/05/2024 at 2:00 pm | Article sessions |
Auditorium 1: Theme: SustainabilityModerator: Carlos Rosa MKTS-6A: PROBLEMAS, DESAFIOS E SOLUÇÕES DA IMPLANTAÇÃO DE TECNOLOGIAS EM REDES DE RECICLAGEMAuthors: Ana Paula Freitas de Lima & Ernesto Michelangelo Giglio MKTS-11A: COMO O APOIO INSTITUCIONAL INFLUÊNCIA A INTENÇÃO DE REUSO DO E-LEARNING NO INTERIOR E NAS CIDADES METROPOLITANAS?Authors: Bruno Folli Borghi, Marcelo Moll Brandão & Arthur França Sarcinelli MKTS-15R: A ORIENTAÇÃO ESTRATÉGICA PARA PROPOR VALOR AOS CLIENTES E O DESPERDÍCIO DE ALIMENTOSAuthors: Izabel Maria Laeber & Emerson Wagner Mainardes MKTS-45A: LATAM GREEN SEGMENTS: DESAFÍO PARA LAS MARCAS CON PROPÓSITOAuthors: Enrique Carlos Bianchi, Edith Patricia Borboa Álvarez & Marco Antonio Ríos Ponce Auditorium 2: Theme: EthicsModerator: Claudio Almeida MKTS-24R: A INFLUÊNCIA DA LIDERANÇA INSPIRADORA E ORIENTAÇÃO PARA O VALOR NA IRRESPONSABILIDADE SOCIAL CORPORATIVA E SEUS EFEITOS NA IMAGEM CORPORATIVA E APELO EMOCIONAL DAS GRANDES EMPRESASAuthors: Claudio Marcio de Almeida & Emerson Wagner Mainardes MKTS-46A: LA INFLUENCIA DE VARIABLES EXÓGENAS SOBRE LA LONGEVIDAD DE LA EMPRESAAuthors: Luis Camilo Ortigueira-Sanchéz & Juan Diego Ramos MKTS-48R: TEJIENDO CULTURA: LA INVISIBILIZACIÓN DEL TRABAJO FEMENINO EN EL CARNAVAL DE BLANCOS Y NEGROSAuthors: Edy Lorena Burbano Vallejo & Jimmy Andres Pascuaza Meneses |
|
09/05/2024 at 3:30 pm | Coffee-break | Interval between article presentation sessions | |
09/05/2024 at 4:00 pm | Article sessions |
Auditorium 1: Theme: Marketing and SocietyModerator: Vitor Azzari MKTS-8R: ORIENTAÇÃO ESTRATÉGICA DE MARKETING DE VALOR PARA O CONSUMIDOR E SOCIEDADEAuthors: Aloisio Henrique Mazzarolo & Emerson Wagner Mainardes MKTS-25A: BRICK-AND-MORTAR RETAIL PROACTIVE STANCE AND ATTRACTIVE NEIGHBORHOODS: THE MEDIATING ROLE OF RESIDENTS' WELL-BEING PERCEPTIONSAuthors: Arthur França Sarcinelli & Delane Botelho MKTS-50R: INNOVACIÓN Y EMPRENDIMIENTO SOCIAL: NEGOCIOS INCLUSIVOS Y VERDES EN EL VALLE DEL CAUCAAuthors: Carlos Arturo Vargas Sierra, Edy Lorena Burbano Vallejo & Magdalida Murgueitio Auditorium 2: Theme: Social MarketingModerator: Edith Patricia Borboa Álvarez MKTS-12R: LAS TÉCNICAS DE EYE TRACKING APLICADAS AL ESTUDIO DE LA EFICACIA PUBLICITARIA DE CAMPAÑAS DE PREVENCIÓN DE RIESGOS LABORALES EN LA JUVENTUDAuthors: Ana Lanero Carrizo, César Sahelices Pinto, José Luis Vázquez Burguete & María Blanco Barreiro MKTS-18A: FACTORES PERSONALES POSITIVOS DE BIENESTAR, FELICIDAD Y RESPONSABILIDAD SOCIAL EN TRABAJADORES DEL SECTOR TURÍSTICOAuthors: Oscar Ernesto Hernández Ponce, María Fernanda Durón Ramos, Edith Patricia Borboa Álvarez & Javier Saucedo Monarque MKTS-31R: EXPLORANDO LA INICIATIVA DE BIENESTAR MENTAL EN TIKTOKAuthors: Irene González Manceñido, Ana Lanero Carrizo & César Sahelices Pinto MKTS-34R: CONOCIMIENTO Y PERCEPCIÓN DE LOS USUARIOS SOBRE EL ETIQUETADO DE ALIMENTOS Y SUS PRÁCTICASAuthors: María Barrio Sánchez, José Luis Vázquez Burguete, Ana Lanero Carrizo & César Sahelices Pinto |
|
09/05/2024 at 6:30 pm | Panel discussion | Panel discussions on social marketing in Latin AmericaParticipants: Cássia Rita Pereira da Veiga (UFMG) Priscila Fraga (FIOCRUZ) Thais Souza (City Hall of Belo Horizonte) |
Cássia Rita Pereira da Veiga (UFMG) |
September 6, 2024 – Friday - Location: Alfredo Balena Avenue, 190, School of Nursing, Santa Efigênia, Belo Horizonte/MG | |||
09/06/2024 at 08:30 am | Article sessions |
Auditorium 1: Theme: Social MarketingModerator: Lucilaine Pascuci MKTS-16R: NÃO HÁ FUMAÇA SEM FOGO: O CONSUMO DE CIGARROS ELETRÔNICOS IMPLICAÇÕES PARA O MARKETING SOCIALAuthors: Adriana de Fatima Valente Bastos & Emanuelly Taynã Feijó da Silva MKTS-17A: ESTUDO DA RELAÇÃO ENTRE SEXO E AS MARCAS TOP OF MIND DE CIGARROSAuthors: Evanginaldo Silva Saldanha, Gizelle Braga dos Santos & José Sarto Freire Castelo MKTS-30A: MARKETING SOCIAL E DESINFORMAÇÃO EM SAÚDE DIGITAL: ANÁLISE BIBLIOMÉTRICA DE UMA DÉCADA DE PESQUISASAuthors: Walter Macêdo de Assis & Lucilaine Maria Pascuci MKTS-33R: MARKETING SOCIAL E MISINFORMATION NO MCMVAuthors: Rogerio Toresani & Lucilaine Pascuci Auditorium 2: Theme: Technology and SocietyModerator: Oscar Ernesto Hernández Ponce MKTS-19R: O VALOR PERCEBIDO NAS TECNOLOGIAS DE AUTOATENDIMENTOS (SSTs)Authors: Cíntia Araújo Espanhol & Emerson Wagner Mainardes MKTS-10R: A PERCEPÇÃO DE VALOR DO CLIENTE NO CONTEXTO DO OPEN BANKINGAuthors: Joel Mateus Lopes Ferreira & Emerson Wagner Mainardes MKTS-21A: OS TRÊS MOSQUETEIROS: OMNICHANEL, CRM E IA PARA INTEGRAR E FIDELIZAR CLIENTES DE BANCOS PÚBLICOSAuthors: Mariana Vasconcelos de Magalhães & Claudia N. R. Ribeiro MKTS-44A: EVALUACIÓN DEL SERVICIO DE LAS EMPRESAS DE COMERCIO ELECTRÓNICO DE TIPO RETAIL EN MÉXICOAuthors: Jaqueline de Jesús Urbano Padilla, Edith Patricia Borboa Álvarez, Oscar Ernesto Hernández Ponce, Roberto Limón Ulloa & Javier Saucedo Monarque |
|
09/06/2024 at 10:00 am | Coffee-break | Interval between article presentation sessions | |
09/06/2024 at 10:30 am | Lecture | Lecture entitled "Challenging Stereotypes: The strengths that drive university women in the business world" |
Edith Patricia Borboa Álvarez (Mexico) |
09/06/2024 at 12:00 pm | Lunch | Lunch break | |
09/06/2024 at 2:00 pm | Article sessions |
Auditorium 1: Theme: Public and Social Marketing (in English)Moderator: Zoltán Veres MKTS-1R: HOW TO MANAGE NONPROFIT AND PUBLIC UNIVERSITY STUDENTS’ SATISFACTION IN INTERCULTURAL ENVIRONMENTAuthors: Zoltán Veres & Diána Csehi MKTS-5R: WORLD CLEANUP DAY: ANALYSIS OF MOTIVATIONAL FACTORS FOR MOBILIZING CLEANUP VOLUNTEERSAuthors: Adriana de Fatima Valente Bastos, Madiã Marcela Fernandes Vasconcelos, Stephanie Ingrid Souza Barboza & Severino Domingos Junior MKTS-9A: ETHICAL ISSUES IN PROs AMONG VARIOUS POPULATIONS - A SPECIAL PERSPECTIVE FROM DENTAL PRACTICEAuthors: Asiya Attar & Kasturi Shukla MKTS-23R: “COASTAL CLEAN-UP PROJECT”: PEPSICO AND WWF-PAKISTAN’S MISSION TO CLEAN KARACHI’S BEACHESAuthors: Hina Y. Bhatti, M. Mercedes Galan-Ladero & Clementina Galera-Casquet Auditorium 2: Theme: Finance and SocietyModerator: Roberto Fully MKTS-20R: ANÁLISE DOS ASPECTOS FINANCEIROS UTILIZANDO A TEORIA DO COMPORTAMENTO PLANEJADOAuthors: César Henrique Souza Lima, Bianca de Jesus Rabelo & Thayara Ferreira Coimbra Lima MKTS-22A: A INFLUÊNCIA DA ANSIEDADE, ATITUDE, TENSÃO E IMPULSIVIDADE NO COMPORTAMENTO FINANCEIRO DOS BRASILEIROSAuthors: César Henrique Souza Lima, Bianca de Jesus Rabelo & Thayara Ferreira Coimbra Lima MKTS-37A: A PRESTAÇÃO DE CONTAS DAS UNIVERSIDADES FEDERAIS NO NOVO FORMATO DE RELATO INTEGRADOAuthors: Diogo Willavian Maciel Dantas & Octavio Locatelli |
|
09/06/2024 at 3:30 pm | Coffee-break | Interval between article presentation sessions | |
09/06/2024 at 4:00 pm | Article sessions |
Auditorium 1: Theme: Education and SustainabilityModerator: Antonio Raposo MKTS-36R: THE DOWNSIDE OF LARGE-SCALE EVENTS: (UN)SUSTAINABLE CONSUMPTION & PRODUCTION IN SÃO JOÃO FESTIVITIESAuthors: Jannsen Santana & Rita de Cassia de Faria Pereira MKTS-27R: CAN VALUE ORIENTATION REDUCE VALUE CO-DESTRUCTION AND ENHANCE COMPETITIVE ADVANTAGE?Authors: Antonio Eliezer Raposo Junior, Carlos Anderson de Moura Rosa & Emerson Wagner Mainardes MKTS-47R: INNOVACIÓN ECONÓMICA DE TRIPLE IMPACTO: VERDE AGUA, UN CASO DE ESTUDIO DE URUGUAYAuthor: Patricia Correa García Auditorium 2: Theme: Health and SocietyModerator: Emerson Mainardes MKTS-28R: ORIENTAÇÃO ESTRATÉGICA DE VALOR NA SAÚDE: FOCO EM USUÁRIOS E SOCIEDADEAuthors: Atílio Peixoto Soares Júnior & Emerson Wagner Mainardes MKTS-29R: ORIENTAÇÃO ESTRATÉGICA DE VALOR NA SAÚDE: DESENVOLVIMENTO DE UMA ESCALA DE MEDIÇÃOAuthors: Atílio Peixoto Soares Júnior & Emerson Wagner Mainardes MKTS-39A: MARKETING SOCIAL NA SAÚDE: CONTRIBUIÇÕES E AVANÇOS EM TRÊS DÉCADAS DE PESQUISASAuthors: Henrique Nunes Mendes Rátis, Carlos Eduardo Rodrigues Pinheiro, Silveli Cristo De Andrade & Lucilaine Maria Pascuci MKTS-41R: USO DO MODELO COM-B PARA AVALIAÇÃO DE MUDANÇA DE COMPORTAMENTO EM SAÚDEAuthors: Ester Toledo Guimarães, Wanessa Debortoli de Miranda, Cássia Rita Pereira da Veiga & Claudimar Pereira da Veiga |
|
09/06/2024 at 6:00 pm | Closing session | Closing of the congress, awards ceremonyFinal words from the organizing committee and thanks.Announcement of the best papers. Launch of the VII Latin American Social Marketing Congress – 2025 | Roberto Miranda Pimentel Fully & Emerson Wagner Mainardes |
09/06/2024 at 7:30 pm | Dinner | Fellowship dinnerXico da Kafua Restaurant - Itau Avenue, 1195 - João Pinheiro | |
September 7, 2024 – Saturday – Brazilian Independence Day | |||
09/07/2024 at 10:00 am | Cultural event | Visit to tourist attractions in Belo Horizonte (optional activity) | Roberto Miranda Pimentel Fully |